معرفی مرکز خرید دبی مال

معرفی مرکز خرید دبی مال

مرکز خرید دبی مال با وسعتی به اندازه 1.124.000 متر مربع به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین پروژه تفریحی توریستی، تجاری در کشور امارات متحده عربی، بخشی از برج معروف و بلند خلیفه است. مرکز خرید دبی مال فعالیت خود را از سال 2008 آغاز نموده و توانسته است تا به امروز با 1200 واحد تجاری به گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات‌رسانی کند.

 این مجموعه لاکچری با هدف رسیدن به بالاترین رکوردهای جهانی طراحی و ساخته شده است و در سال 2010 در میان مراکز خرید معتبر و معروف به عنوان برترین مرکز خرید تجاری تفریحی در دنیا معرفی شد. این مرکز توانسته به بعضی از رکوردهای مراکز خاص مانند، بزرگترین مرکز خرید دنیا، بزرگترین شیرینی فروشی دنیا، بهترین نورپردازی و بزرگترين آکواریوم دنیا و… برسد.

محال است شخصی اقامت امارات را داشته باشد یا قصد سفر به دبی را در سر داشته باشد اما نام مرکز خرید دبی مال به گوشش نخورده باشد! اخذ اقامت دبی باعث می‌شود که افراد با مراجعه به مجموعه‌ی بی‌نظیر دبی مال نه فقط برای خرید کردن، بلکه برای تفریح و گردش اوقات زیبایی را سپری نمایند.

مرکز خرید دبی مال به اندازه‌ای وسعت دارد که بعید است مراجعین بتوانند در یک روز از همه جای آن را به راحتی بازدید نمایند و حتما لازم است زمان بیشتری را به گردش در این مجموعه اختصاص دهند. یکی از عواملی که موفقیت مرکز خرید دبی مال را افزایش داده است موقعیت قرارگیری آن نسبت به هتل‌های لوکس اطراف این مجموعه خواهد بود.

 این مجموعه علاوه بر داشتن تعداد بسیاری مرکز خرید امکانات رفاهی و تفریحی خاصی را برای گردشگرانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند را در نظر گرفته است. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا دبی مال را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم و با ویژگی‌های جذاب آن آشنا شوید.

 دبی مال، مرکز خرید عربی با محصولات اروپایی

همان‌طور که دریافتید مرکز خرید دبی مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان محسوب می‌شود و هم‌نشینی خاصی در نزدیکی برج خلیفه، بلندترین برج دنیا ایجاد نموده است، این مرکز با 4 طبقه و 1200 فروشگاه همه‌روزه به افراد به صورت بی‌نظیری خدمات لازم را ارائه می‌دهد، از بخش‌های بسیار معروف دبی مال می‌توان به خیابان فشن (Fashion Avenue ) اشاره کرد.

خیابانی که در آن انواع مختلف معروف‌ترین برندهای دنیا قرار دارد و به هر طرف که نگاه کنید، نامی از یک برند معروف می‌بینید، در این بخش از دبی مال برندهایی آشنا چون شانل، بربری، لویی‌ویتون، آرمانی، ورساچه، گوچی، دیور و… را خواهید دید.

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌هایی که در دبی مال می‌بینید بخش، «سوق» خواهد بود. واژه سوق در لغت معنای بازارهای سنتی عربی را دارد. بازار سوق که در طبقه همکف دبی مال قرار دارد نماد فرهنگ عربی و سبک پوشش و سنت‌های اعراب را به نمایش می‌گذارد تا گردشگرانی که از نقاطی به غیر از مناطق اعراب نشین و با فرهنگ متفاوتی پا به دبی مال می‌گذارند با دیدن این بخش با سلایق و فرهنگ اعراب آشنا شوند.

تفریحات خاص مرکز خرید دبی مال، چیزی فراتر از حد انتظار

در سال‌های اخیر امارات الخصوص شهر دبی با پیشرفت چشم‌گیری که در زمینه‌های مختلفی از جمله گردشگری، سبک زندگی، کار، بهداشت و درمان و… داشته است تبدیل به یک قطب توریستی و مقصد مهاجرتی برای بسیاری از افراد در سراسر جهان شده است و بسیاری از افراد با بررسی شرایط ویزای طلایی امارات به این فکر هستند که تمام تلاش خود را به کار گیرند و اقامت خود را از طریق ویزای طلایی امارات ممکن سازند و با زندگی در این منطقه از امکانات رفاهی خاصی که وجود دارد بهره‌مند شوند.

زندگی در دبی علاوه بر تمامی امکانات رفاهی برای زندگی زمینه‌ساز تفریحات جذابی هم برای افراد خواهد شد. در دبی مال تفریحات بسیار خاصی وجود دارد که افراد بعد از شنیدن اسم این تفریحات و دیدن آن‌ها به فکر فرو می‌روند که چرا اسم بهتری برای این مرکز خرید انتخاب نشده؟ که این اسم بتواند اشاره‌ای به نوع تفریحات بی‌نظیر موجود در این مرکز داشته باشد. تفریحاتی که هرکدام از آن‌ها به تنهایی می‌تواند یک جاذبه گردشگری تمام‌عیار به شمار بیاید.

آکواریوم مرکز خرید دبی مال

عزیزانی که قصد بازدید از این بخش دبی مال را دارند بهتر است از همین همین ابتدا بدانند که در این مرکز خرید با بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده دنیا روبه‌رو خواهند شد. این آکواریوم بسیار بزرگ تعدادی بیش از 33000  جانور آبزی از گونه‌های مختلف حیوانی را با استفاده از یک مخزن 10 میلیون لیتری در خود جای‌داده است و گردشگران می‌توانند به راحتی را محو زیبایی‌های موجود در این بخش شوند. زمانی که شما قصد دیدن این آکواریوم را دارید چیزی که انتظار شما را می‌کشد، از این قرار است:

همراهی کارشناسانی برجسته که کاملا حیوانات موجود در این آکواریوم را می‌شناسند و در رابطه با این جانوران اطلاعات مفیدی را به گردشگران ارائه می‌دهند و همچنین به سوال‌های افراد پاسخ می‌دهند تا لذت و ثمره این بازدید را برای افرادی که از آکواریوم دبی مال دیدن می‌کنند را دوچندان کنند.

آکواریوم مرکز خرید دبی مال

باغ وحش زیر آبی دبی مال

بخش جذاب دیگری که در مرکز خرید دبی مال جذابیت بسیاری دارد و بسیاری از گردشگران علاقمند به دیدن آن هستند باغ وحش زیر آبی این مجموعه است که فضای خاصی را فراهم می‌نماید تا افراد امکان تماشای انواع مختلف حیوانات را داشته باشند، در این بخش بازدید از موجوداتی مانند ایگوانا، انواع مارها، دیوار مهیج حشرات و… برای بسیاری از افراد علاقمند به حیوانات امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین بازدید بخشی به عنوان قفس شناور در آکواریوم هم تجربه‌ای بسیار جذاب خواهد بود، اگر شما هم رویای لمس کردن آن‌چه که در فیلم‌ها دیده‌اید را در سر دارید و دوست دارید از نزدیک با سفره‌ماهی‌ها، تمساح‌های کوچک و کوسه‌ها در یک فضا قرار بگیرید تنها کافی است که به باغ وحش زیر آبی دبی مال رفته و لباس غواصی به تن کنید تا بتوانید رویای خود را در این فضا تحقق بخشید.

اما اگر فکر می‌کنید از این فضا می‌ترسید اصلا نگران نباشید چون قفس شناور کاملا فضایی امن خواهد داشت و این امنیت بالا مهم‌ترین دلیلی است که برای بازدید از این بخش محدودیت سنی برای افراد وجود ندارد. شنا با کوسه‌ها برای غواصان دوره‌دیده بین‌المللی در آکواریوم دبی امکان‌پذیر خواهد بود تا تجربه مهیجی داشته باشند.

 افرادی که دوست دارند ماهی‌ها را از نزدیک ببینند، اما در قفس قرار نگیرند، می‌توانند از قایق‌های کف شیشه‌ای استفاده نمایند و از محیط موجود لذت ببرند. قایق‌های کف شیشه‌ای محدودیت سنی نداشته و با گنجایش 10 نفر در بازه زمانی 15 الی 20 دقیقه میزبان گردشگری افراد خواهد بود. علاوه بر موارد فوق در این فضا برنامه‌های جذابی برای کودکان متناسب با بازه سنی آن‌ها مانند آموزش آکواریومیست شدن ارائه می‌شود.

دبی دینو

دبی دینو قسمتی از تفریحات و دیدنی‌های مرکز خرید دبی مال خواهد بود، بهتر است بدانید که  دبی مال دارای چندین درب ورودی است که اگر شخص درب اصلی را برای ورود انتخاب کند، با یک دایناسور استخوانی بزرگ روبه‌رو خواهد شد! شاید بسیاری از افراد با قرار گرفتن در این فضا فکر کنند یک ماکت یا مجسمه ساخته دست بشر را می‌بینند اما باید بگوییم که اصلا چنين چیزی نخواهد بود.

این اسکلت واقعی دایناسور که متعلق به 155 میلیون سال قبل است در سال 2008 توسط باستان‌شناسان کشف شده و بعد از سرهم شدن با  7.5 متر ارتفاع در لحظه ورود افراد را میخکوب خود خواهد کرد. دبی دینو اولین جاذبه مرکز خرید دبی مال است که با هیبت عظیم و خیره‌کننده خود به حضور افراد در این محل خوشامد می‌گوید و از همان ابتدای ورود گردشگران به آن‌ها یادآور می‌شود که پا به یک مرکز متفاوت و به‌یادماندنی گذاشته‌اند.

پیست اسکیت روی یخ

جاذبه‌های دبی مال همچنان ادامه دارد و یکی از منحصربه‌فرد ترین‌ این جاذبه‌ها پیست اسکیت روی یخ این مرکز است که آوازه‌ای بسیار دارد. این پیست اسکیت با مجموعه‌ی 2000 کفش اسکیت ساخته شده توسط کشور ایتالیا فرصت بسیار خاصی برای اسکیت روی یخ گردشگران را فراهم نموده است. البته بهتر است بدانید این مجموعه برای افراد مبتدی شرایطی را فراهم نموده است تا در کلاس‌های آموزشی این بخش از مبتدی تا پیشرفته ثبت نام کنند و اسکیت را آموزش ببینند.

کیفیت اين پیست اسکیت توسط دستگاه یخ‌پرداز حرفه‌ای که در این بخش وجود دارد دائما چک می‌شود تا هیچ مشکلی ایجاد نشود، از ویژگی‌های رویایی پیست اسکیت دبی مال که بسیار خاطره‌ساز خواهد بود امکان برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها در این بخش خواهد بود که در نهایت آرامش و مطابق با برنامه‌ریزی پیشنهادی برای این مناسبت‌ها قابل اجرا است.

سینما ریل دبی مال

تمامی افراد علاقمند به صنعت فیلم دوست دارند  برای یک‌بار هم که شده فیلم مورد نظر خود را در سینمایی لوکس با امکاناتی عالی تماشا کنند. سینما ریل مرکز خرید دبی مال یکی از 4 سینما ریل در این شهر است که با در اختیار داشتن 22 پرده سینمایی، به صورت هم‌زمان فیلم‌های مطرح روز دنیا را به تصویر می‌کشد.

 سینما ریل دبی مال به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع سینمایی در تمام امارات متحده عربی شناخته می‌شود و تجربه‌ای بی‌نظیر یر را برای مخاطبین خود ثبت می‌کند. این سینما از تجهیزات بسیار عالی ساخته شده و امکان پخش‌ فیلم‌ها را با کیفیت بسیار بالا فراهم می‌نماید.

سینما ریل دبی مال با این سطح از کیفیت بازهم دارای حالتی بسیار لوکس خواهد بود و آن سالن پلاتین سینما ریل است. این قسمت از سینما که یک سالن فوق‌العاده لاکچری است دارای حالتی خصوصی‌تر بوده و امکان ارائه  خدمات ویژه مانند بالش، پتو، انواع خوردنی، نوشیدنی و… را در تمام مدت زمان پخش فیلم برای مخاطبین فراهم می‌آورد.

یکی دیگر از بخش‌های منحصربه‌فرد سینما ریل سینمای مخصوص کودکان است که با طراحی چشم‌گیر کودکانه و ترکیب رنگ زیبا، فضای خوشایندی را برای کودکان ایجاد نموده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که مجموعه سینما ریل مرکز دبی مال دارای سالن‌های متفاوت با خدمات و قیمت‌های مختلفی خواهد بود.

آب‌نمای دبی مال

آب‌نمای مرکز خرید دبی مال با ایجاد منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز در جوار برج خلیفه و در حوض این برج ساخته شده است. طراحی  این بخش از دبی مال توسط طراحان آمریکایی انجام شده است و با ظاهری رقصان یکی از زیبایی‌های خیره‌کننده این مجموعه و برج خلیفه محسوب می‌شود. در ساخت آب‌نما حدود 6600 چراغ رنگی‌ در طیف رنگی 25 رنگ استفاده شده است.

ترکیب رقص آب، نورپردازی و موسیقی منظره‌ای رویایی را به وجود آورده است، این آب‌نما تا ارتفاع 150 متری به هوا پرتاب می‌شود و با انواع موسیقی‌های، بی‌کلام و عربی طرحی متفاوت را به نمایش خواهد گذاشت.

آب‌نمای دبی مال

امکانات دبی مال، پیش‌بینی نیازها

همان‌ طور که متوجه شدید دبی مال یک جاذبه گردشگری بزرگ و جذاب است که افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان رویای بازدید از آن را خواهند داشت. امروزه ثبت شرکت دبی یکی از راه‌های محبوب برای مهاجرت افراد به امارات متحده عربی شناخته می‌شود، هوم اند هوم در کنار شما عزیزان است تا با ارائه برنامه‌های خاص متناسب با شرایط شما از هر راهی از جمله ثبت شرکت در دبی اقامت شما را در این سرزمین خیال‌انگیز ممکن سازد.

امکاناتی که در دبی مال در دسترس افراد قرار دارد به شرح زیر است:

-انواع مختلف رستوران‌ها، کافه‌ها و فود کورت برای استراحت و خوردن و آشامیدن با ارائه‌ی غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیت و سالم

-نقشه چاپی یا الکترونیکی دبی مال

-ارائه بروشوری که شما را در جریان رویدادهای در حال برگزاری قرار می‌دهد

-استفاده از صندلی چرخ‌دار برای سالمندان یا بیماران

-کالسکه و کریر کودکان

-اتاق استراحت کودکان

-اینترنت وای‌فای رایگان

-کارت‌های تخفیفی که در بخش‌های مختلف دبی مال قابل استفاده خواهد بود

-دسترسی به تاکسی‌ها

-تیم امداد برای مواقع ضروری

-مترجم زبان‌های گوناگون

-دستگاه‌های خودپرداز

-کیوسک‌های شارژ گوشی‌های همراه

-راهنمای خرید

-دسترسی به فروشگاه‌های برندهای مطرح

-تعداد بسیاری سرویس‌های بهداشتی

-چرخ‌دستی برای حمل وسایل

-ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی

-بازدید از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده طلا در جهان

-پارکینگ با ظرفیت 14000 خودرو

-نگهبانی 24 ساعته

جمع بندی

در این مطلب بخش‌های مختلف دبی مال را به‌ خوبی برای شما علاقمندان به این مرکز مورد بررسی قرار دادیم و حتما متوجه این موضوع شده‌اید که نام و آوازه این مرکز خرید بیهوده نبوده است. اگر قصد سفر یا اقامت دبی را دارید بدون شک بازدید از این مجموعه خاطرات فراموش نشدنی را برای شما ثبت خواهد کرد تا از یادآوری آن نیز نهایت لذت را ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *