نحوه رفتار مردم فنلاند با ایرانیان چگونه است؟

نحوه رفتار مردم فنلاند با ایرانیان چگونه است؟

رفتار مردم فنلاند با ایرانیان برای آنهایی که فکر مهاجرت به این کشور را دارند موضوع حائز اهمیتی خواهد بود، چراکه متقاضیان مهاجرت رویای زندگی در مکانی بهتر و آرامش بیشتری را در ذهن خود دارند. بهتر است بدانید که بر اساس بررسی‌های انجام شده و نظرات ایرانیان مقیم فنلاند، سطح زندگی، امنیت، خدمات مربوط به سلامت، رفاه اجتماعی و … در این کشور، رتبه برتر را در سطح جهانی به خدمات مورد ارائه خود اختصاص داده است و بسیاری از افرادی که به فنلاند مهاجرت داشته‌اند از کیفیت سطح زندگی در این کشور رضایت داشته‌اند.

کشور فنلاند به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شینگن شناخته می‌شود که در حوزه کشورهای اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور با موقعیت آب‌وهوایی سردسیر و با زمستان‌های طولانی مدت خود توانسته است سالیانه مهاجران بسیاری از سراسر جهان را به خود جذب نماید و به عنوان یکی از مقاصد مهم مهاجرتی چه برای کار و چه برای زندگی و تحصیل در لیست هدف‌های متقاضیان قرار داشته باشد.

سطح کیفیت رفاه اجتماعی در کشور فنلاند از رتبه‌ی بسیار بالایی برخوردار است و امکانات رفاهی این کشور زندگی با ثباتی را برای شهروندان آن فراهم نموده است. همچنین  طی سال‌های گذشته این کشور به عنوان شادترین کشور جهان معرفی شده است. علاوه بر این موارد اقتصاد قدرتمند و امنیت بالای کشور فنلاند توانسته است زمینه‌ساز این شود که افراد زیادی از جمله ایرانیان علاقمند مهاجرت به فنلاند شود، از این رو رفتار مردم فنلاند با ایرانیان دغدغه‌ی متقاضیان مهاجرت به فنلاند خواهد بود.

در این مطلب به ارائه‌ی اطلاعاتی در رابطه با رفتار مردم فنلاند با ایرانیان و تحقیقات انجام شده از ایرانیان مقیم فنلاند در مورد شرایط و سبک زندگی در این کشور می‌پردازیم. اگر شما هم جز افرادی هستید که فکر مهاجرت به فنلاند را در سر دارید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا در مسیر درستی قدم بردارید.

شرایط زندگی در فنلاند چگونه است؟

 قبل از توضیحات تکمیلی در رابطه با رفتار مردم فنلاند با ایرانیان بهتر است شما عزیزان را بیشتر با شرایط زندگی در این کشور آشنا سازیم. با توجه به بررسی‌های انجام شده و نظر ایرانیان مقیم فنلاند به جرات می‌توان گفت که این کشور برای زندگی دارای شرایط بسیار مناسبی است، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در سطح زندگی و پیشرفت افراد ساکن در فنلاند تاثیرگذار است سیستم آموزش تحصیلی این کشور است که از نظام آموزشی کاملا منظم و با کیفیتی برخوردار است.

در فنلاند مدارس بین المللی با امکانات پیشرفته‌ای در جهت آموزش کودکان مهاجر در حال فعالیت هستند و این کودکان با ثبت‌نام در این مدارس سطح برجسته‌ای از نظام آموزشی را تجربه خواهند کرد که زمینه‌ساز ورود آن‌ها به مدارج بالاتر خواهد شد. همچنین برای افرادی که تازه وارد این کشور شده‌اند امکان پیدا کردن خانه به راحتی وجود خواهد داشت و افراد مهاجر در زمان نسبتا کوتاهی می‌توانند خانه پیدا کنند، همچنین مبالغ اجاره یا خرید خانه در فنلاند بسیار بالا نخواهد بود و برای افراد راضی‌کننده است. برای جابجایی و حمل‌ونقل نیز افراد دچار مشکل نمی‌شوند و سیستم حمل و نقل با تاکسی، اتوبوس، قطار و هواپیما به راحتی در دسترس عموم قرار داده می‌شود.

سطح آموزش در فنلاند

از نکات دیگری که در کنار رفتار مردم فنلاند با ایرانیان از اهمیت زیادی برخوردار است سطح آموزشی در این کشور است. بر اساس آمار و گزارشات، سطح آموزش کشور فنلاند در سطح جهانی زبانزد است. همان‌طور که در بخش قبلی توضیح دادیم مدارس بین‌المللی در این کشور پذیرای فرزندان افراد مهاجر از جمله مهاجران ایرانی هستند.

همچنین مهاجرانی که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، اگر دارای فرزند خردسال باشند می‌توانند آن‌ها را در مهدکودک‌های دولتی و خصوصی ثبت نام نمایند. حتما این را می‌دانید که مهدهای دولتی رایگان هستند و نیازی به پرداخت شهریه ندارند این در حالی است که ثبت‌نام در مهدهای خصوصی نیازمند به پرداخت شهریه خواهد بود.

جالب است بدانید که در کشور فنلاند برخلاف سایر کشورهای توسعه یافته، سبک آموزشی به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان بیشتر سرگرم بازی کردن باشند و کم‌تر در محیط مدرسه حضور خواهند داشت. همچنین آزمون‌ها و امتحانات در پایان سال تحصیلی برگزار نخواهد شد. در واقع می‌توان گفت که نتایج تحقیقات خبر از این دارد که این رویکرد آموزشی نتایج قابل قبول و موفقی را در پی داشته است. به طور کلی می‌توان گفت که سیستم آموزشی این کشور طوری طراحی شده است تا کودکان با بازی و سرگرمی بیشتر از زندگی و دوران کودکی خود لذت ببرند.

در سطوح بالاتر علمی باید بگوییم که دانشگاه‌های این کشور اساسا بر پایه رویکردهای علمی و تحقیقاتی در حال فعالیت هستند و فرصت‌های مطالعه و آموزش عالی در فنلاند توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پلی تکنیک به دانشجویان ارائه خواهد شد. این در حالی است که دانشکده‌های پلی تکنیک پیرامون حرفه و کار به انجام فعالیت می‌پردازند.

 علاوه بر موارد فوق این نکته را یادآور می‌شویم که  برای دانشجویانی که در رشته‌های خاصی تحصیل می‌کنند به جز مقاطع کارشناسی ارشد از سایر دانشجویان مبلغی به عنوان شهریه دریافت نخواهد شد. دانشجویانی که در  دانشگاه‌های این کشور تحصیل می‌کنند این امکان را دارند که ترم‌های تحصیلی رشته مورد نظر خود را به زبان‌های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی ادامه دهند. دانشگاه هلسینکی نیز جز مطرح‌ترین و بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهانی است و رتبه‌های برتر بسیاری را کسب نموده است.

هزینه زندگی در فنلاند

 در سال‌های اخیر در فنلاند مسئله بحران اقتصادی مطرح بوده اما دولت این کشور با تدابیری که در این زمینه پیش گرفت توانسته است شرایط اقتصادی با ثباتی را برای شهروندان فنلاندی و مهاجران در این کشور پدید آورد. به‌طور کلی می‌توان گفت که درآمد، هزینه زندگی و مالیات در کشور فنلاند نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا به میزان کمی بیشتر خواهد بود، به دلیل این‌که بخشی از خدماتی که در اختیار افراد ساکن در فنلاند قرار می‌گیرد با پرداخت مالیات تامین خواهد شد. همین امر موجب می‌شود تا این خدمات برای ساکنین فنلاند ارزان‌تر شود.

شرایط تحصیل در فنلاند تا قبل از ورود به دانشگاه رایگان خواهد بود و در موسسات آموزش عالی نیز نیازی به پرداخت شهریه نخواهد بود اما در صورتی که شخصی به عنوان مهاجر از خارج از اتحادیه اروپا باشد و بخواهد به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد، باید شهریه لازم را پرداخت نماید.

رفتار مردم فنلاند با ایرانیان

در رابطه با رفتار مردم فنلاند با ایرانیان باید گفت که مردم عقاید مختلفی درباره نحوه برخورد مردم فنلاند با ایرانیان دارند. بسیاری از مردم بر اساس شنیده‌های خود و بسیاری دیگر با اولین برخورد یا تجربه‌هایی که در این مسیر کسب می‌کنند نظرشان را بازگو می‌کنند.

برخی از خارجی‌هایی که به فنلاند مهاجرت داشته‌اند، درباره این موضوع شاکی هستند و در نظر آن‌ها فنلاندی‌ها رفتاری ستیزه جویانه دارند و شاید برخی از آن‌ها فنلاندی‌ها را به نژادپرستی متهم کنند، اما این تنها نظر عده‌ی خاصی است و در واقع باید بگوییم که نشان دادن احساس واقعی، جزئی از فرهنگ فنلاند خواهد بود، افراد اهل فنلاند ذاتا درونگرا هستند و تفکری که در این کشور قالب است این خواهد بود که مردم به خصوص مهاجران غریبه باید اوقات خود را در آرامش بگذارند و در نهایت ادب با آن‌ها رفتار می‌کنند، همچنین از دیگران نیز همین انتظار را دارند.

با زندگی در فنلاند به این نتیجه خواهید رسید  که باید فاکتورهایی که برای فنلاندی ها ارزش هستند را در نظر داشته و با آن‌ها آشنا شوید زبان، مردم و فرهنگ، سه فاکتور اساسی در این کشور هستند و البته بهتر است بدانید در فنلاند آمار خصومت بسیار پایین است.

رفتار مردم فنلاند با ایرانیان بخش تاثیرگذاری در مسیر مهاجرت به فنلاند برای مهاجران ایرانی است. کشور فنلاند کشوری با وسعت بسیار بالایی نخواهد بود و احتمالاً مهاجران ایرانی در این کشور کوچک شمالی ارتباطات معنادار و عمیق و دوستی‌های پایداری را تجربه خواهند کرد، رفتار مردم فنلاند با ایرانیان به خوبی خواهد بود اما این مستلزم آن است که مهاجران ایرانی از چالش‌ها و قوانین اجتماعی که در این کشور حاکم است و ناشی از سبک زندگی فنلاندی این منطقه خواهد بود آگاه باشند.

اگر افراد ایرانی علاقمند به زندگی در فنلاند بتوانند انتظارات و قوانین ابتدایی نانوشته فنلاند را که با هنجارهای اجتماعی این کشور مرتبط هستند را بشناسند، تمامی ملزومات را برای یک زندگی اجتماعی کامل و یک ارتباطات معنادار  در اختیار خواهند داشت و این امر موجب می‌شود که یک زندگی رضایت‌بخش و آرام را را هم در محل کار و هم در خارج از آن تجربه نمایند.

 روش‌های مهاجرت به فنلاند

همان‌طور که دریافتید رفتار مردم فنلاند با ایرانیان مناسب خواهد بود و ایرانیان در این کشور می‌توانند شرایط خوب و مطلوبی را داشته باشند به‌طوری که گزارش‌ها نشان از این دارد که تعداد بیشتر از 100 مهاجر ایرانی در کشور فنلاند توانسته‌اند با کارآفرینی زمینه اشتغال خود و سایرین را فراهم آورند.

مخصوصا در چندسال گذشته افراد بسیاری توانسته‌اند از طریق استارتاپ فنلاند به این کشور مهاجرت کرده و با راه‌اندازی کسب‌وکار خود و دریافت ویزای استارتاپ فنلاند در این کشور به همراه خانواده خود ساکن شوند.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در امر مهاجرت از ایرانیان مشاهده شده است مربوط به تعداد ازدواج آنان خواهد بود که رشد آن شرایط مطلوب ایرانیان در فنلاند را نشان می‌دهد. بر اساس آمار گزارش‌های رسمی، تعداد 342 مرد ایرانی با یک زن فنلاندی و تعداد 126 زن ایرانی با یک مرد فنلاندی، ازدواج رسمی داشته‌اند.

با وجود چنین شرایطی باز هم ممکن است بسیاری از افراد در حال بررسی روش‌های موجود برای مهاجرت به کشور فنلاند باشند و نیاز به تحقیقات بیشتری داشته باشند. در حال حاضر امکان مهاجرت به این کشور از طریق روش‌هایی چون، سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند، تصمیم به تحصیل در این کشور، یافتن یک شغل مناسب، ازدواج با یک شخص اهل کشور فنلاند و تولد کودک در فنلاند یا استارتاپ ممکن خواهد بود.

با این حال شما عزیزان اگر در فکر مهاجرت به کشور فنلاند هستید این امکان را دارید که برای آگاه شدن از ضوابط دقیق و مقررات مربوط به نحوه مهاجرت به فنلاند با مشاوران ما در هوم اند هوم در ارتباط باشید تا بر اساس شرایط خود بهترین روش مهاجرت را انتخاب نمایید.

مردم فنلاند به چه چیزی معروف هستنند؟

در فرهنگ این کشور، وقت شناس و منضبط بودن یکی از الزامات اصلی برای زندگی خواهد بود. آب و هوا و سابقه ارتباط این کشور با سایر کشورهای همسایه فنلاند را به یک کشور ریسک گریز تبدیل نموده است .

در میان بسیاری از افراد این تفکر وجود دارد که فنلاندی ها به کم صحبت بودن و بی احساس بودن معروف هستند، آن‌ها افرادی متفکر و ساکت هستند و در نظر برخی به ظاهر سرسخت خواهند بود و در صورتی صحبت می‌کنند که حرفی برای گفتن دارند، پس اگر یک فنلاندی حرفی می‌زند، منظور دقیق خود را بازگو می‌نماید. از این رو جامعه فنلاند یک جامعه بیش از حد رسمی نخواهد بود، بلکه جامعه‌ای نسبتاً آرام چه در محل زندگی و چه در محل کار خواهد بود.

جمع بندی

در این مطلب اطلاعات جامعی در رابطه با شرایط زندگی در فنلاند و رفتار مردم فنلاند با ایرانیان به شما عزیزان ارائه دادیم. همان‌طور که دریافتید جامعه‌ی فنلاند محیطی آرام و منضبط است که به صورت محترمانه با مهاجرانی که به این کشور وارد می‌شوند رفتار می‌کنند. اگر در رابطه با مهاجرت به این کشور ابهاماتی در ذهن خود دارید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه مهاجرت را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *