بررسی قوانین جدید اقامت دبی

بررسی قوانین جدید اقامت دبی

قوانین جدید اقامت دبی به چه صورت است؟ امارات متحده عربی از زمان شکل گیری خود، مرکزی برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و نهادهای تجاری بوده است. دولت می‌خواهد اطمینان حاصل کند که به مردم فرصت‌های کافی برای ایجاد پایگاه خود داده می‌شود. معرفی قوانین جدید ویزا در امارات متحده عربی امکان ورود متنوع به این کشور را فراهم می‌کند.

این تغییرات اخیر پیامدهای مهمی برای سرمایه‌گذاران و افرادی دارد که به دنبال تثبیت حضور خود در امارات هستند. بسیار مهم است که در مورد این به روز رسانی‌ها مطلع باشید زیرا می‌توانند مستقیماً بر برنامه‌ها و آرزوهای آینده شما تأثیر بگذارند. هوم اند هوم در ادامه قوانین جدید اقامت دبی را بیشتر بررسی خواهد کرد.

بررسی قوانین جدید اقامت دبی  – 2024

مقامات دولتی مقررات اجرایی فرمان فدرال – قانون ورود و اقامت اتباع خارجی را تصویب کرده‌اند. این تغییرات در ویزاهای قبلی و همچنین جدید ایجاد شده است. این یعنی چه؟ قوانین جدید اقامت دبی و اقامت طلایی امارات، سیستم قابل دسترس‌تری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا بتوانند در این کشور جای پای خود را به دست آورند. مهمتر از همه راه اندازی ویزای طلایی امارات است که به مهاجران اجازه می‌دهد تا حداکثر 10 سال در این کشور اقامت داشته باشند. این اولین قدم برای باز کردن درهای اقامت امارات بود.

امارات متحده عربی چندین قانون جدید ویزای اقامت را در سال‌های اخیر اجرا کرده است. این قوانین جدید کابینه زندگی و کار را برای متخصصان ماهر، سرمایه‌گذاران و بازنشستگان آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کند. مقررات جدید ویزای دبی اجازه تمدید 30 روزه ویزای امارات متحده عربی را با حداکثر 120 روز می‌دهد. این افزونه را می‌توان به راحتی برای آنلاین اعمال کرد. در اینجا برخی از قوانین جدید اقامت دبی آورده شده است:

1. ویزای چند بار ورود

امارات ویزای چند بار ورود جدید برای گردشگران و مسافران تجاری ارائه داده است. مقامات امارات در حال برنامه ریزی برای ارائه ویزای توریستی پنج ساله چند ورودی جدید بدون نیاز به حامی مالی و اجازه حداکثر 90 روز اقامت در این کشور و امکان تمدید آن برای 90 روز دیگر هستند. برای دریافت اقامت طولانی‌تر، ثبت شرکت در دبی ایده خوبی است.

این کار بازدیدکنندگان امارات متحده عربی و انجام تجارت را بدون نیاز به درخواست هر بار برای ویزای جدید آسان تر می‌کند. هر فردی که برای همین درخواست درخواست می‌کند باید حداقل 4000 دلار (14700 درهم) یا معادل این مبلغ به ارزهای خارجی در شش ماه گذشته قبل از درخواست ویزا داشته باشد.

2. ویزای تجاری

امارات متحده عربی به سرمایه‌گذاران / کارآفرینان / افراد تجاری اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به میزبان یا حمایت مالی برای ویزای تجاری اقدام کنند.

3. بازدید از ویزا (دوستان/خانواده)

خارجی‌ها می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند اگر اقوام یا دوستانی داشته باشند که تابعیت / اقامت امارات را داشته باشند. به طور مشابه، این ویزا نیز نیازی به اسپانسر/میزبان ندارد. هزینه تمدید ویزای بازدید در امارات حدود 1100 درهم است، اما ممکن است متفاوت باشد.

طبق قوانین جدید ویزای امارات، بازدیدکنندگان می‌توانند ویزای بازدید امارات را با امکان تمدید 30 روز دیگر در مدت اقامت در این کشور 30 یا 60 روز تمدید کنند.

4. ویزای کار موقت

این ویزای خاص مربوط به نامزدهایی است که دارای وظایف موقتی هستند. برای بهره‌مندی از این ویزا، متقاضیان واجد شرایط به مدارکی نیاز دارند که گواهی اشتغال به کار را ارائه دهد، مانند قرارداد کار موقت، نامه کار و مدرک تناسب اندام.

5. ویزای تحصیلی/آموزشی

دانشجویان یا استعدادهای بالقوه‌ای که می‌خواهند در دوره‌های آکادمیک یا برنامه‌های آموزشی تخصصی یا فرصت‌های کارآموزی شرکت کنند، می‌توانند از طریق این ویزا این کار را انجام دهند. موسسات تحقیقاتی آموزشی بخش دولتی و خصوصی هر دو گزینه‌های حمایت مالی را ارائه می‌دهند. البته نهاد باید همچنین نامه ای از قصد ارائه دهد که مدت و جزئیات برنامه تحصیلی/آموزشی را مشخص کند.

6. ویزای خانوادگی

طبق قوانین قبلی اقامت خانواده، والدین می‌توانستند با اخذ اقامت امارات، تا سن 18 سالگی فرزندان خود را اسپانسر کنند. اکنون، طبق قوانین جدید اقامت دبی، فرزندان پسر تا سن 25 سالگی و فرزندان دختر می‌توانند به طور نامحدود حمایت شوند. در حالی که کودکان با نیازهای ویژه به مجوز ویژه نیاز دارند.

7. ویزای کار

این یک گام مهم توسط دولت امارات متحده عربی برای تشویق جویندگان کار و تسهیل فرآیند آنها است. این ویزا نیازی به اسپانسر یا میزبان ندارد و نامزدها حداقل به موارد زیر نیاز دارند:

  • لیسانس یا دارندگان مدرک معادل آن
  • فارغ التحصیلان تازه وارد از 500 دانشگاه برتر جهان
  • داوطلبانی که طبق وزارت منابع انسانی و امارات در سطوح اول، دوم و مهارت طبقه بندی می‌شوند.

8. ویزای سبز

ویزای سبز یک ویزای اقامت پنج ساله جدید برای کارگران ماهر، فریلنسرها و متخصصان خوداشتغالی است که نیازی به اسپانسر یا کارفرما ندارند. این ویزا انعطاف پذیری و امنیت بیشتری را برای افراد ماهری که به دنبال ایجاد شغل در امارات هستند ارائه می‌دهد.

یکی از قوانین جدید اقامت دبی این است که برای واجد شرایط بودن برای ویزای سبز، متقاضیان باید دارای قرارداد کاری معتبر، معیارهای وزارت منابع انسانی و امارات (شامل حداقل حقوق 15000 درهم و مدرک لیسانس) و بیمه سلامت باشند. هزینه‌های ویزای سبز 2280 درهم تعیین شده است، بدون احتساب هزینه‌های اضافی برای کارت شناسایی و خدمات پزشکی. لطفا توجه داشته باشید که هزینه ممکن است متفاوت باشد.

9. ویزای طلایی

ویزای طلایی امارات یک حرکت موفقیت آمیز توسط دولت امارات برای پاداش دادن به متخصصان با استعداد است. این ویزای انحصاری که می‌تواند برای طیف گسترده ای از دسته بندی‌ها و سرمایه‌گذاران حرفه ای استفاده شود، به آنها اجازه می‌دهد تا حداکثر 10 سال از مزایای امارات متحده عربی بهره مند شوند. دسته بندی‌های مختلفی که تحت واجد شرایط بودن ویزای طلایی قرار می‌گیرند عبارتند از:

الف. کارآفرینان

کسب‌وکارهای آینده مانند استارت‌آپ‌ها در صورتی واجد شرایط درخواست ویزای طلایی هستند که کسب‌وکارشان در امارات ثبت شده باشد، در رده SMEها قرار بگیرند و درآمد سالانه 1 میلیون درهم و بالاتر داشته باشند. اقامت دبی با ثبت شرکت یکی از پرطرفدارترین روش‎های اقامت در این کشور است.

ب- املاک و مستغلات

سرمایه‌گذارانی که مایل به ایجاد اقامت امارات طولانی مدت در دبی هستند می‌توانند این کار را در قالب سرمایه‌گذاری در املاک انجام دهند. مبلغ سرمایه‌گذاری باید حداقل 2 میلیون درهم در املاک و مستغلات باشد. در مورد هر ملک رهنی یا خارج از طرح، اگر مجموع سرمایه‌گذاری فرد به 2 میلیون درهم و بالاتر برسد، واجد شرایط بودن می‌تواند در نظر گرفته شود.

ج. دانشمندان و محققان

افرادی که در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی خود متخصص هستند، با ارائه شرایط خاصی مانند توصیه نامه از شورای علمی امارات، مدرک کارشناسی ارشد و/یا دکترا در زندگی، واجد شرایط دریافت ویزای طلایی هستند. علوم، علوم طبیعی، فناوری و مهندسی از یک دانشگاه برجسته.

د. کارگران ماهر

این شامل افرادی می‌شود که دارای حداقل مدرک لیسانس، قرارداد کاری معتبر و/یا حداقل حقوق ماهیانه 30000 درهم هستند. طبق مقررات وزارت منابع انسانی و امارات، رشته کاری آنها باید زیر سطح شغلی یک یا دو باشد.

ه. استعدادهای استثنایی

دولت امارات افرادی را که استعدادهای استثنایی در زمینه‌های نوآوری، ورزش، هنر و فرهنگ، فناوری، پزشکی، حقوق و چندین زمینه دیگر نشان داده‌اند، می‌توانند برای ویزای طلایی درخواست دهند . برای ترکیب این فرآیند، این نامزدها به توصیه نامه / تأییدیه از نهاد دولتی مربوطه نیاز دارند.

10. فرآیند ویزای ساده

امارات با معرفی برنامه‌های کاربردی آنلاین و یک پلت فرم یکپارچه برای مدیریت ویزا و شناسه‌های امارات، روند درخواست ویزا را ساده کرده است. این فرآیند را برای متقاضیان کارآمدتر و راحت تر می‌کند. از سال 2024، ویزاهای اقامت دیگر در گذرنامه‌ها مهر نمی‌شوند. در عوض، آنها به شناسه امارات مرتبط هستند، که فرآیند را ساده می‌کند و نیاز به جمع‌آوری پاسپورت برای مهر کردن را از بین می‌برد.

مراحل دریافت ویزای اقامت جدید

فرآیند دریافت ویزای اقامت جدید در امارات بسته به نوع خاصی از ویزا که برای آن درخواست می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد، اما مراحل کلی وجود دارد که برای اکثر دسته‌ها اعمال می‌شود.

1. واجد شرایط بودن خود را مشخص کنید

تصمیم بگیرید که برای چه نوع ویزای اقامتی می‌خواهید درخواست دهید (مثلاً ویزای سبز، ویزای طلایی، ویزای بازنشستگی). هر دسته ویزا مجموعه ای از شرایط واجد شرایط بودن خود را دارد، مانند سطح درآمد، مدارک تحصیلی یا میزان سرمایه‌گذاری.

2. مدارک خود را جمع آوری کنید

  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر (با حداقل شش ماه اعتبار باقی مانده)
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • مجوز ورود (در صورت نیاز)
  • طرح بیمه درمانی (با پوشش امارات)
  • مدارک اضافی (بسته به نوع ویزا)

3. برای ویزا اقدام کنید

شما می‌توانید درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین یا در هر مرکز تایپ مجاز در امارات ارسال کنید. همچنین باید کپی‌های اسکن شده تمام اسناد مورد نیاز خود را آپلود کنید. هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید و هزینه‌های لازم را پرداخت کردید، یک شماره مرجع دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن برای پیگیری وضعیت درخواست خود استفاده کنید.

4. ویزا و شناسه امارات خود را جمع آوری کنید

پس از تأیید درخواست شما، یک اعلان دریافت خواهید کرد و می‌توانید مهر ویزای خود را (در صورت وجود) یا شناسه امارات (پیوند شده به ویزای اقامت خود) دریافت کنید.

مزایا و فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاران

قوانین جدید ویزای دبی چندین مزیت و فرصت قابل توجه را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ارائه می‌دهد، از جمله:

1. سهولت ورود و اقامت طولانی مدت

ویزای سبز و ویزای طلایی اقامت طولانی مدت (به ترتیب 5 و 10 سال) را بدون نیاز به حمایت مالی شرکت یا تمدید سالانه ارائه می‌دهند.

2. حمایت خانواده

دارندگان ویزای طلایی می‌توانند از اعضای خانواده، از جمله همسر، فرزندان و والدین حمایت مالی کنند ، که این امر نقل مکان کل خانواده و ساختن زندگی در امارات را آسان‌تر می‌کند.

3. دسترسی به فرصت‌های تجاری

امارات متحده عربی یک محیط تجاری پر رونق با مزایای مالیاتی، مناطق آزاد تجاری و زیرساخت‌های کلاس جهانی ارائه می‌دهد. این ویزاها امکان دسترسی به این اکوسیستم را فراهم می‌کند و راه اندازی و گسترش کسب و کار را تسهیل می‌کند.

4. اکوسیستم استارتاپی

امارات متحده عربی از طریق انکوباتورها و فرصت‌های تامین مالی از استارتاپ‌ها به طور فعال حمایت می‌کند. مفاد ویزای سبز برای حرفه ای‌ها و فریلنسرهای خوداشتغال، رشد استارت آپ‌های نوآور را بیشتر تشویق می‌کند.

5. فرصت‌های سرمایه‌گذاری

امارات فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را در بخش‌هایی مانند املاک، گردشگری، فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه می‌دهد. قوانین جدید ویزای دبی سرمایه‌گذاری مستقیم و مشارکت در رشد اقتصادی این کشور را برای سرمایه‌گذاران آسان تر می‌کند.

تمدید ویزای اقامت

اسپانسر شما باید ویزای اقامت شما را قبل از انقضای آن تمدید کند. ویزای تمدید شده به شما این امکان را می‌دهد که به طور قانونی در امارات به زندگی خود ادامه دهید، بدون اینکه جریمه ای متحمل شوید یا با عواقب قانونی آن مواجه شوید. پس از لغو یا منقضی شدن مجوز اقامت، به ساکنان امارات متحده عربی دوره‌های مهلت انعطاف‌پذیر طولانی‌تری اعطا می‌شود که تا 6 ماه (بر اساس طبقه بندی مقیم) می‌رسد.

لغو ویزای اقامت

اگر ویزای اقامتی دارید که توسط یکی از اعضای خانواده یا کارفرمای خود حمایت مالی می‌شود و تصمیم به خروج دائم از کشور دارید، ویزای اقامت شما باید به طور رسمی لغو شود. معمولا فقط اسپانسر می‌تواند ویزای اقامت شما را لغو کند. شما نمی‌توانید به تنهایی برنامه را پردازش کنید.

سخن پایانی

بدون شک قوانین جدید ویزا در امارات فرصت‌های هیجان انگیزی را برای سرمایه‌گذاران باز کرده است. سرمایه‌گذاران با توانایی دریافت ویزای بلند مدت، اکنون می‌توانند زندگی پایدار و مرفهی در امارات داشته باشند. با این حال، فرآیند ویزا و راه اندازی یک کسب و کار می‌تواند پیچیده باشد.

به همین دلیل مهم است که از یک مشاور راه اندازی کسب و کار پیشرو در امارات متحده عربی راهنمایی حرفه ای دریافت کنید. از ثبت شرکت و صدور مجوز گرفته تا تضمین ویزا و یافتن فضای اداری مناسب، ما پیچیدگی‌ها را مدیریت خواهیم کرد تا بتوانید روی چشم انداز خود تمرکز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *