بررسی مزایای داشتن اقامت دبی

بررسی مزایای داشتن اقامت دبی

مزایای داشتن اقامت دبی چیست؟ آیا دبی جای خوبی برای زندگی است؟ اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید، ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند. مردم ایران و سایر کشورها اغلب اروپا را برای مهاجرت در نظر می‌گرفتند، اما اکنون گزینه‌های جدیدی را کشف می‌کنند و دبی در راس این لیست قرار دارد. بنابراین در اینجا هوم اند هوم 20 دلیل برای شما آورده است که چرا مهاجرت به دبی در سال 2024 را انتخاب کنید.

1. درآمد معاف از مالیات

یکی از دلایل متعدد اشتیاق مردم برای زندگی در دبی، زندگی بدون مالیات برای همه است که به همین دلیل، بسیاری از افراد اقدام به ثبت شرکت در دبی می‌کنند. به عنوان مثال، اگر حقوق شما 10000 درهم در ماه باشد، بدون کسر 10000 درهم دریافت می‌کنید. حقوق معاف از مالیات در دبی، آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای ساختن آینده تبدیل کرده است. دبی با درآمد معاف از مالیات و فقط 5% مالیات بر ارزش افزوده بر روی کالاها و خدمات، فرصت نادری را برای لذت بردن از زندگی و گذراندن تعطیلات شایسته یک بار در اختیار شما قرار می‌دهد.

2. فرصت‌های شغلی

دبی فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های مالی، گردشگری، املاک و مستغلات و فناوری دارد و این یکی دیگر از مزایای داشتن اقامت دبی است. متخصصان ماهر در بخش‌های بهداشت و درمان و مهندسی نیز تقاضای زیادی دارند. تحولات مداوم و رشد سریع دبی را به مکانی امیدوارکننده برای افرادی تبدیل کرده است که به دنبال برتری در حرفه خود هستند.

3. نرخ جرم پایین

یکی از دلایل اصلی مهاجرت افراد به دبی، امنیت است. دبی جزو شهرهایی است که کمترین میزان جرم و جنایت را در جهان دارد. زنان مجرد و خانواده‌های دارای فرزند می‌توانند حتی اواخر شب بدون ترس از دزدیده شدن وسایل گران قیمت خود در شهر پرسه بزنند. دولت امارات متحده عربی قوانین سختگیرانه و یک سیستم قضایی خوب را وضع کرده است و در عین حال فعالانه روی فناوری مدرن سرمایه گذاری می‌کند تا شهر را ایمن نگه دارد. نیروی پلیس معتبر دبی نیز نقش بسزایی در ایجاد مکانی امن برای بیش از 180 ملیت ساکن در این شهر داشته است.

4. موقعیت مناسب

دبی به‌عنوان دروازه‌ای به اروپا، آفریقا و منطقه آسیا و اقیانوسیه از نظر استراتژیک قرار دارد و آن را تنها یک پرواز کوتاه از کشورهای متعدد دور می‌کند. فرودگاه بین‌المللی دبی پروازهای مکرر را به تمام مقاصد اصلی در سراسر جهان توسط برخی از معروف‌ترین خطوط هوایی ارائه می‌دهد و بازدید گاه‌گاهی از خانه یا مکان‌های عجیب و غریب را سریع و بدون دردسر می‌سازد. همین موضوع بسیاری از سرمایه‌گذاران را تشویق به ثبت شرکت دبی می‌کند. موقعیت جغرافیایی و دسترسی مناسب نیز دبی را به مکانی فوق‌العاده محبوب برای گردشگری و تجارت تبدیل کرده است.

5. مراقبت‌های بهداشتی در کلاس جهانی

استانداردهای بالای مراقبت‌های بهداشتی دبی به خانواده‌ها دلیل بیشتری برای اسکان راحت می‌دهد. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شیک با بهترین تجهیزات به درمان بیماران می‌پردازند. بهترین پزشکان جهان به دبی نقل مکان کرده‌اند تا خانواده‌ها و افراد بتوانند مطمئن باشند که سلامتی آنها در دستان اشخاص ماهری است.

6. اقتصاد پایدار

علیرغم نوسانات قیمت نفت و عدم اطمینان اقتصادی جهانی، اقتصاد دبی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و رشد تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی در سال 2024 به 3.9 درصد و در سال 2025 به 4.1 درصد می‌رسد. همین موضوع ارزش ویزای طلایی امارات را بسیار بالا برده است. دبی گردشگران بیشتری را جذب می‌کند و مزایای زیادی را به مهاجران، کارآفرینان و مشاغل ارائه می‌دهد و احتمالاً برای مدت طولانی به رشد خود ادامه می‌دهد.

7. سبک زندگی مجلل

کیفیت زندگی و امکانات موجود به سرعت در حال توسعه هستند، بسیار سریعتر از آنچه در بسیاری از اقتصادهای در حال توسعه در سراسر جهان مشاهده می‌شود و این یکی دیگر از مزایای داشتن اقامت دبی است. حتی اگر در گروه پردرآمد نباشید، همچنان می‌توانید به باشگاه‌های ورزشی و استخرهای شنا در ساختمان آپارتمانی دسترسی داشته باشید.

8. آب و هوا

دبی با داشتن حدود 342 روز آفتابی در هر سال، برای عاشقان خورشید ایده‌آل است. هوای خنک‌تر و وزش باد ملایم از سپتامبر تا مه به ساکنان این امکان را می‌دهد که از تمام جاذبه‌های شگفت‌انگیز دبی در فضای باز، از جمله غذاخوری، پارک‌ها و سواحل لذت ببرند. ماه‌های تابستان می‌تواند برای ساکنان و بازدیدکنندگان چالش برانگیز باشد و دمای هوا تا 40 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. اما، متوجه خواهید شد که همه جای دبی دارای تهویه مطبوع خوبی است.

9. مقاصد خرید شگفت انگیز

دبی تعدادی از بهترین مراکز خرید و بلندترین ساختمان‌ها مانند دبی مال و برج خلیفه را دارد و یک بهشت ​​خرید برای افراد با هر سطح از بودجه است. می‌توانید مراکز خرید گران‌قیمت را در کنار بازارهای سنتی پیدا کنید، جایی که خریداران می‌توانند تقریباً همه چیز را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه‌تر خریداری کنند. همچنین می‌توانید در طول جشنواره خرید دبی که بین ژانویه و فوریه و سورپرایز تابستانی در ماه‌های جولای و آگوست برگزار می‌شود، تخفیف‌های شگفت انگیزی دریافت کنید.

10. امکانات آموزشی

ساکنان دبی به طیف وسیعی از مدارس و موسسات آموزشی دسترسی دارند. مهاجران از ایران و کشورهای دیگر مانند بریتانیا و ایالات متحده آمریکا انتخاب بسیار خوبی از مدارس در دبی دارند. مدارس دیگر برنامه درسی خاصی را مطابق با سیستم آموزشی کشور خود ارائه می‌دهند، از جمله هندی، پاکستانی، استرالیایی، آلمانی و فرانسوی. می‌توانید اطلاعات مربوط به برنامه درسی، هزینه سالانه و روش تدریس هر مدرسه خاص را از طریق وب سایت آنها بیابید. جدای از آن، دبی همچنین دارای بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر است.

11. ویزای طلایی

دولت امارات برای جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، استعدادهای متخصص، پژوهشگران و دانشجویان ممتاز، شرایط ویزای طلایی امارات را معرفی کرد و این یکی دیگر از مزایای داشتن اقامت دبی است. ویزای طلایی بدون نیاز به اسپانسر ملی، یک وضعیت اقامت امارات به صورت پایدار ارائه می‌دهد. برای دریافت ویزای طلایی، مهاجران می‌توانند حداقل 2 میلیون درهم در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند. این مقدار را می‌توان در سه ملک تقسیم کرد و در مورد وام مسکن، باید 1 میلیون درهم از ارزش ملک را به بانک بپردازید. ویزای طلایی ده سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

12. آزادی مذهبی

دبی عمدتاً یک ملت مسلمان است. با این حال، امارات برای همه ادیان، از جمله یهودیت، هندوئیسم، مسیحیت و بودیسم، منطقه خوبی خواهد بود. ساکنان در پیروی از هر دینی آزادی دارند و دولت تأسیس همه نهادهای مذهبی از قبیل معبد، کلیساها را ترویج داده است. دبی به عنوان شهری که پذیرای همه ملیت‌ها و باورهای مذهبی است، فضایی دوستانه و قابل احترام برای همه ایجاد می‌کند.

13. تنوع فرهنگی

جمعیت چندفرهنگی دبی ساکنان و بازدیدکنندگان را با فرهنگ‌ها، مذاهب و زبان‌های مختلف از سراسر جهان آشنا می‌کند. این دیگ ذوب جهانی شدن با حس قوی جامعه است. هر روز می‌توانید چیز جدیدی یاد بگیرید و با شخصی منحصر به فرد آشنا شوید.

14. تنوع غذایی

88 درصد از جمعیت امارات را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که اغلب هوس غذای بومی خود را دارند. از آنجایی که دبی ملیت‌های بسیاری را در خود جای داده است، تقریباً از هر کشوری در جهان می‌توانید رستوران‌های خوبی را به راحتی پیدا کنید.

15. سرمایه گذاری ثمربخش در املاک و مستغلات

یک سرمایه گذار املاک و مستغلات با اخذ اقامت دبی می‌تواند در هنگام خرید ملک در دبی 30 تا 70 درصد پس انداز کند زیرا مالیات سالانه بر دارایی وجود ندارد. بازده اجاره می‌تواند از 5 تا 8 درصد متغیر باشد، درصد بالایی در مقایسه با سایر کشورها. املاکی برای همه بودجه‌ها وجود دارد، از بسیار مقرون به صرفه گرفته تا جوامع سطح بالا و املاک در هر اندازه، از آپارتمان‌های استودیویی جمع و جور تا عمارت‌های بزرگ و چند خوابه.

16. بدون مانع زبان

اگرچه زبان ملی امارات عربی است، اما با استفاده از زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی در دبی زندگی کنید و این یکی دیگر از مزایای داشتن اقامت دبی است. از آنجایی که شهر بسیار متنوع است، اکثر مردم انگلیسی صحبت می‌کنند. به همین دلیل افراد تازه وارد به راحتی در دبی مستقر می‌شوند.

17. بهترین شهر برنامه ریزی شده

دبی در 20 سال گذشته به سرعت رشد کرده و از بسیاری مکان‌های دیگر در سراسر جهان پیشی گرفته است. علیرغم اینکه دبی در یک بیابان با منابع طبیعی کم مانند سایر شهرها قرار دارد، اما به دلیل برنامه ریزی شهری عالی و فناوری پیشرفته پیشرفت کرده است. دولت دبی به طور قابل توجهی در زیرساخت‌های حمل و نقل خود سرمایه گذاری نموده و به آن کمک می‌کند تا در بین برترین‌های جهان قرار گیرد. از سال 2009، سیستم متروی دبی یکی از پیشرفته ترین خطوط حمل و نقل بدون راننده و کاملاً خودکار در جهان بوده است. دبی همچنین یک شبکه جاده ای گسترده با اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فراوان ارائه می‌دهد.

18. بنزین ارزان است

سال‌ها پیش، سوخت در امارات متحده عربی غنی از نفت ارزان‌تر از آب بطری بود. امروزه، اگرچه قیمت بنزین افزایش یافته، اما هنوز به طور قابل توجهی کمتر از سایر شهرها و کشورهای جهان است. قیمت فعلی بنزین 2.85 درهم در هر لیتر است.

19. رویدادهای فرهنگی ورزشی

مهاجرانی که در دبی کار و زندگی می‌کنند تقریباً به 180 ملیت مختلف از سراسر جهان تعلق دارند. با توجه به تنوع فرهنگ‌های مهاجرتی، دبی رویدادها و جشنواره‌های مختلفی را در طول سال جشن می‌گیرد. تئاتر و نمایشگاه‌های هنری به بخش عمده ای از شهر تبدیل شده اند و رویدادهای ورزشی منظم از جمله تنیس، گلف، اسب دوانی و راگبی در آن برگزار می‌شود.

20. گزینه‌های سرگرمی

در دبی، می‌توانید از یک سافاری در صحرا برای آخر هفته، یک سواری سریع با بالون، چتربازی، یا چند ساعت در یک قایق بادبانی لذت ببرید و این یکی دیگر از مزایای داشتن اقامت دبی است. دبی امکانات فوق‌العاده‌ای از جمله سرگرمی‌های کلاس جهانی را برای ماجراجویان هیجان‌انگیز و عاشقان آرام آخر هفته ارائه می‌دهد. دبی فقط برای ثروتمندان نیست – یک عقیده رایج که به راحتی در دبی رد می‌شود. همه می‌توانند اوقات خوبی را در اینجا داشته باشند.

زنان در دبی چه حقوقی دارند؟

زنان در دبی از حقوق قانونی مشابه مردان برخوردارند. مجلس دبی شامل زنان نیز می‌شود و در سال 2021، پارلمان آنها به برابری بین مردان و زنان منتخب دست یافت. زنان در دبی از حقوق اشتغال و مراقبت‌های بهداشتی برخوردارند.

سخن پایانی

دبی مکان خوبی برای زندگی برای بسیاری از مهاجران است. به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد! با این حال، ترکیب منحصر به فرد مزایا و معایب ممکن است برای هر مهاجری مناسب نباشد. اگر می‌خواهید به جستجوی گزینه‌های زندگی در خارج از کشور ادامه دهید، بهترین مکان‌ها برای مهاجران برای زندگی در آسیا را بررسی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *