معرفی معتبرترین بانک‌های دبی

معتبرترین بانک های دبی

معتبرترین بانک های دبی از عوامل تاثیرگذار برای افتتاح حساب بانکی در دبی و یکی از گام‌های اساسی در زمان مهاجرت به کشور امارات برای متقاضیان خواهند بود. وجود معتبرترین بانک‌ های دبی که دارای اعتبار جهانی هستند امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی را به‌راحتی فراهم می‌نمایند و باعث ایجاد بستری مناسب برای انجام امور شخصی و تجاری افراد مختلف می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید پاسپورت امارات متحده به عنوان یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا شناخته می‌شود که 177 کشور را پوشش می‌دهد، در سال‌های اخیر امارات متحده عربی جز مقاصد اصلی مهاجرت برای متقاضیان از نقاط مختلف جهان الخصوص ایرانیان بوده است. اما امروزه از جانب این کشور سخت‌گیری بیشتری را برای دریافت مهاجرت مشاهده می‌کنیم.

برای مهاجرت به امارات مانند هر کشور دیگری راه‌های متفاوتی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کار، تحصیل، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری و… اشاره نمود، اما در حال حاضر، دریافت ویزای طلایی امارات از محبوبیت بالایی در میان مهاجران با قصد رفتن به امارات برخوردار خواهد بود. شما عزیزان با مطالعه این مطلب می‌توانید نسبت به شرایط زندگی در امارات و راه‌های دریافت اقامت این کشور آگاهی لازم را کسب نمایید، همچنین در ادامه شما را با بهترین بانک‌های بین المللی دبی و شرایط بازکردن حساب بانکی در معتبرترین بانک‌ های دبی آشنا می‌کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 زندگی در امارات

امارات متحده عربی از نظر جغرافیایی در غرب آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان قرار دارد و با کشورهای عمان و عربستان سعودی دارای مرز مشترک است این کشور از طریق خلیج فارس با ایران، بحرین و قطر در ارتباط است. پایتخت این کشور ابوظبی و معروف‌ترین شهر آن دبی است که امروزه به عنوان یک قطب اقتصادی بین‌المللی در کل جهان شناخته شده است.

دبی لوکس‌ترین شهر امارات است و افراد با زندگی در آن از مزایای خاصی بهره‌مند خواهند شد. جالب است بدانید که اکثریت جمعیت دبی را که چیزی حدود 80 درصد است مهاجران تشکیل داده‌اند.

 آب و هوای این منطقه طوری است که 6 ماه اول از سال دارای آب و هوای مطبوع اما در شش ماه دوم سال درجه حرارت هوا بسیار بالا خواهد بود. کشور امارات با امکانات بسیار فراوان از لحاظ امنیت و حفظ حریم اجتماعی افراد شرایط بسیار مناسبی را برای زندگی آن‌ها فراهم آورده است.

امکانات پیشرفته درمانی، اقتصاد قدرتمند و استفاده از استانداردهای معتبر آموزشی از مزایای عالی زندگی در این منطقه خواهد بود. همچنین وجود معتبرترین بانک‌ های دبی و رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار متنوعی در این منطقه که هر شخصی با دیدن آن‌ها هیجان‌زده خواهد شد هم از ویژگی‌های زندگی در امارات خواهد بود. علاوه بر این‌ها نبود مالیات بر درآمد یکی از اصلی‌ترین مزایای زندگی در امارات است. البته برخی از افراد معایب زندگی در دبی را هزینه بالای تحصیل و مسکن می‌دانند.

 چگونه می‌توانیم اقامت امارات را دریافت کنیم؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم امروزه امارات به عنوان یکی از برترین مقاصد برای مهاجرت افراد مختلف است و پاسپورت آن از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. این کشور با در اختیار داشتن امکانات کامل برای زندگی و زمینه پیشرفت بیشتر در سطح بالایی از رضایت افراد قرار دارد، از این رو زندگی در امارات الخصوص شهر دبی، رویای بسیاری از افراد خواهد بود و این امر باعث شده که سالیانه متقاضیان بسیاری خواهان اخذ اقامت امارات باشند.

 با توجه به این موضوع که راه‌های متفاوتی برای مهاجرت به هر کشوری وجود دارد، اما، سرمایه‌گذاری، خرید ملک و ثبت شرکت از راحت‌ترین روش‌ها برای افرادی خواهد بود که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند و در این مسیر این افراد نیازمند استفاده از خدمات معتبرترین بانک‌ های دبی خواهند بود.

گلدن ویزای امارات

ارزش بالای پاسپورت امارات و افزایش روزافزون تقاضای مهاجرت به این کشور و  اخذ اقامت زمینه‌ساز این امر شد که از سال 2019 امارات طبق سیاست‌های خاصی که در نظر داشت برای اعطای ویزاهای با اقامت طولانی مدت سیستم جدیدی را اجرا نماید که بر اساس آن متقاضیان مهاجرت به امارت از نقاط مختلف دنیا قادر خواهند بود بدون احتیاج به یک حامی اماراتی، از طریق مالکیت کامل مشاغل خود به زندگی، کار و یا تحصیل در این کشور مشغول شوند.

گلدن ویزا دبی به صورت 5 یا 10 ساله صادر می‌شود و در صورتی که شخص دارای شرایط احراز تمدید باشد به صورت خودکار ویزا برای او تمديد خواهد شد. امارات متحده برای اجرای  جذب راحت‌تر شرایط سرمایه‌گذاری در امارات و در اختیار گرفتن استعدادهای حرفه‌ای صدور این ویزا را در پیش گرفت.

ویزای طلایی امارات برای افرادی با شرایط زیر بهترین گزینه خواهد بود:

 سرمایه‌گذاران

دانش آموزان و دانشجویانی که جز استعدادهای درخشان هستند.

کارآفرینان

محققین و فعالانی که در حوزه‌های مختلف علمی تحقیقات می‌کنند.

گلدن ویزای امارات

 ثبت شرکت در امارات

همان‌طور که گفتیم ثبت شرکت هم یکی از راه‌های کسب اقامت امارات است که بدون نیاز به یک حامی کارآفرین در این کشور خواهد بود. در این بخش اطلاعاتی در رابطه با ثبت شرکت در دبی به شما عزیزان ارائه می‌دهیم:

 ثبت شرکت چندان فرآیند دشواری ندارد اما برای پیشرفت هرچه بیشتر مراحل کاری شما توصیه می‌کنیم از تجربه افراد متخصص در این حوزه استفاده نمایید. متقاضی برای ثبت شرکت  امارات حداقل باید 18 سال سن داشته باشد و در حال حاضر نیازی بهدکفیل اماراتی نخواهد بود، در طول فرآیند پروسه ثبت شرکت حضور متقاضی حداقل برای 3 الی 4 روز در امارات، الزامی خواهد بود.

شخص موظف است برای ثبت شرکت، الزامات قانونی تعیین شده دولت امارات را اجرا کرده و برای نام تجاری شرکت از وزارت توسعه اقتصادی امارات تاییدیه لازم را دریافت نماید. پس از انجام شرایط فوق‌ متقاضی باید، حوزه فعالیت تجاری خود را مشخص کرده و مدارک لازم را به مراجع مربوطه ارسال نماید. به‌طور کلی می‌توان مراحل ثبت شرکت را به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

 دریافت مشاوره تخصصی و بررسی پرونده قبل از هر اقدامی

 اسکن مدارک شخصی

 تهیه مدارک و انجام سفر توریستی به کشور امارات

دریافت اجازه و تاییدیه لازم در جهت ثبت شرکت

 حضور در اداره ثبت شرکت‌ها جهت امضای اساسنامه

 انجام آزمایش‌های لازم در جهت دریافت تاییدیه سلامت

 انجام انگشت‌نگاری و دریافت ویزای 2 ساله امارات متحده عربی

 صدور مجوزهای لازم

 افتتاح نمودن حساب در یکی از معتبرترین بانک‌ های دبی و شروع فعالیت شرکت

معتبرترین بانک های دبی

افتتاح حساب در معتبرترین بانک‌ های دبی برای افرادی که دارای اقامت دبی هستند، اما تبعه امارات نیستند، کارمندان موسسات بومی یا بین‌المللی، صاحبان کسب‌ و کارهای تجاری و بسیاری از موارد دیگر امری لازم خواهد بود. افتتاح حساب برای افراد غیر بومی قوانين خاص خود را دارد، البته حیطه فعالیت و ترجیحات فرد متقاضی نوع حساب بانکی او را مشخص خواهد کرد.

پس از افتتاح حساب در یکی از معتبرترین بانک‌ های دبی افراد این امکان را دارند که از خدمات بانکی و مزیت‌های آن بهره مند باشند. در ادامه به معرفی تعدادی از معتبرترین بانک‌ های دبی می‌پردازیم تا با خیالی راحت بتوانید در جهت انجام امور خود بانک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

معتبرترین بانک های دبی

امارات NBD

یکی از معتبرترین بانک‌ های دبی در منطقه خاورمیانه از نظر دارایی، امارات NBD است که در سال 2007 تاسیس شد و در این تاریخ سهام آن رسما در بازار مالی دبی لیست شد. این بانک با ادغام بانک بین‌المللی امارات و بانک ملی دبی شکل گرفت. این گروه بانکی علاوه بر امارات در مناطق مختلفی از جمله پادشاهی عربستان سعودی، سنگاپور، هند، بریتانیا و مصر در حال فعالیت است. البته در چین و اندونزی هم دارای دفاتر نمایندگی هستند.

امارات NBD  بزرگترین کارفرما در امارات متحده عربی خواهد بود که بیش از 9000 نفر از 70 ملیت را نمایندگی خواهد کرد. این بانک به عنوان یکی از چهار بانک اسلامی در امارات متحده عربی شناخته می‌شود و مطابق با اصول شرعی خدمات بانکی لازم را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این بانک با ارائه طیف وسیعی از خدمات که برای افراد و مشاغل کوچک و همچنین شرکت های بزرگ طراحی شده‌اند در حال فعالیت است. ENBD  بانک با میزبانی 220 شعبه و داشتن بیش از 9000 دستگاه سپرده و خودپرداز در امارات متحده عربی و در سراسر جهان خدمات بی‌نظیری را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

بانک مشرق

قدیمی‌ترین بانک خصوصی در امارات بانک مشرق است که در سال 1967 تاسیس شد این بانک یکی از معتبرترین بانک‌ های دبی است. بانک مشرق اولین بانک در کشور امارات است که دستگاه خودپرداز را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود نصب کرد، همچنین این بانک اولین بانکی است که کارت‌های اعتباری و نقدی را صادر کرد و وام‌های مصرفی را معرفی نمود.

در حال حاضر این بانک خدمات بانکداری را به صورت اسلامی ارائه خواهد داد که این امور شامل فعالیت‌های مالی شرکت‌ها و مشاوره در انجام فعالیت‌های مرتبط با سرمایه گذاری در رابطه با ادغام و مالکیت خواهد بود. این بانک تعداد 12 دفتر خارج از کشور در 9 کشور در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی و در سراسر خلیج فارس، با شعبه‌هایی در مصر، کویت، بحرین و قطر در حال خدمات رسانی است.

COMERCIAL BANK OF DUBAI

Commercial Bank of Dubai  یا همان (CBD) از معتبرترین بانک‌ های دبی است که به عنوان یک بانک بزرگ در منطقه خلیج فارس شناخته شده است. این بانک از سال 1969 شروع به فعالیت کرد و به عنوان سرمایه‌گذاری مشترک Commerzbank، Chase Manhattan Bank و Commercial Bank of کویت اجرا شد، اما این بانک در سال 1982  به شرکت سهامی عام ملی تغییر یافت.

 80 درصد از سهام این بانک به اتباع امارات متحده عربی تعلق دارد و 20 درصد دیگر آن به شرکت سرمایه گذاری دبی اختصاص یافته است. CBD بانک خدمات بانکداری خرده فروشی، مالی SME و بانکداری اسلامی را ارائه خواهد داد. این بانک در سال 2008 یک بخش متمرکز بانکداری مطابق با شرع به نام عطیجاری اسلامی راه اندازی نمود و در سال 2014، اولین ابزار مدیریت مالی شخصی منطقه و دستیار مجازی را راه‌اندازی کرد.

 NOOR BANK

بانک نور در دبی تحت عنوان بانک اسلامی نور شناخته شده است، مجموعه‌ای به نام سرمایه گذاری نور، سازمان سرمایه گذاری امارات و تعدادی از شرکت‌های تجاری مالکیت این بانک را بر عهده دارند. این بانک مجموعه ای از محصولات و خدمات بانکی، سرمایه گذاری و مدیریت مالی و ریسک را برای افراد و مشاغل مختلف ارائه خواهد داد. شعب این بانک که جز معتبرترین بانک‌ های دبی است در دبی، ابوظبی، العین و شارجه در حال ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

DUBAI ISLAMIC BANK

از دیگر معتبرترین بانک‌ های دبی می‌توان به  (DIB) بزرگترین بانک اسلامی در امارات متحده عربی اشاره کرد که در سال 1975 در دبی تاسیس شد. این بانک به عنوان اولین بانک در امارات شروع به فعالیت کرد که اصول اسلام را در تمام اعمال خود جای داده است. اساسا هدف این مجموعه تبدیل بانکداری اسلامی به یک هنجار در سراسر جهان بود.

DIB با ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به عنوان بهترین بانک اسلامی در میان افراد مختلف شناخته شده است. این بانک با در اختيار داشتن 90 شعبه در سراسر کشور و حضور در هفت بازار در سراسر جهان، خدمات خود را به  حدود 1.7 میلیون مشتری ارائه خواهد داد. این بانک پیشرو در ترویج خدمات مالی مطابق با شریعت در سراسر جهان خواهد بود. گرفتن اقامت دبی و زندگی در امارات به شما عزیزان این امکان را می‌دهد که از خدمات معتبرترين بانک‌ های دبی استفاده نمایید. کارشناسان ما در هوم اند هوم در کنار شما هستند تا با ارائه‌ی اطلاعات لازم در امر مهاجرت به شما کمک کرده و بهترین گزینه‌ها را برای شما آماده نمایند.

سخن پایانی

زندگی در امارات متحده عربی الخصوص شهر دبی برای بسیاری از افراد رویایی هیجان‌انگیز خواهد بود. در این مطلب به بیان برخی از مزایای زندگی در این کشور و روش‌های دریافت اقامت آن پرداختیم. همچنین تعدادی از معتبرترین بانک‌ های دبی را به شما عزیزان معرفی کردیم. امید است با مطالعه این مطلب به پاسخ سوالات خود رسیده باشید، از همراهی شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *