میزان درآمد آرایشگری در فنلاند برای یک مهاجر چقدر است؟

میزان درآمد آرایشگری در فنلاند برای یک مهاجر چقدر است؟

آرایشگری در فنلاند یکی از صنایع بسیار پردرآمد و پرطرفدار دنیا به‌‌شمار می‌رود که در راستای بهبود ظاهر افراد با استفاده از محصولات آرایشی، خدمات مرتبط به زیبایی را ارائه می‌کند. در این میان کشور فنلاند به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آرایشگری دارای بازاری بزرگ و متنوع است.

از آن جایی که فنلاند کشوری پیشرفته با اقتصاد قوی و شرایط زندگی خوب در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، میزان درآمد آرایشگری در فنلاند به‌عنوان یک موضوع مهم مورد توجه قرار می‌گیرد که در این مطلب تصمیم داریم به بررسی آن بپردازیم.

ریشه آرایشگری در فنلاند

در طی تاریخ بشر همواره پیرو مدهای مختلف بوده و از ترندهای متعددی پیروی کرده است. ظاهر و استایل فرد با مدل موهای خاص نشان دهنده شخصیت فرد در برهه‌هایی مختلف زندگی بوده و همین مسئله علاقه بشر به فشن و آرایشگری را نشان می‌دهد.

باتوجه به این میزان از علاقه انسان، صنعت آرایشگری تاکنون دچار رکود نشده و آمارها نشان می‌دهند که این صنعت در فنلاند بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴ با افزایش نرخ ۸ درصدی روبه‌رو شده است. در کشور فنلاند می‌توان آرایشگری را در حوزه محبوب‌ترین حرفه‌های شغلی دانست که تقاضای زیادی برای استفاده از خدمات آن وجود دارد. همین مسئله موجب شده که بهترین روش مهاجرت به فنلاند، دریافت ویزای کاری در زمینه آرایشگری باشد. متخصصان این حرفه بعد از دریافت ویزای شغلی و مهاجرت به فنلاند از این طریق می‌توانند درآمد قابل توجهی به‌دست آورند.

 طبق میانگین‌های اخیر، درآمد آرایشگران در کشور فنلاند چیزی بین ۲ هزار تا ۴ هزار یورو بوده است. تا حدودی درآمد آرایشگری در فنلاندی با توجه به تجربه، شهر و منطقه کار آرایشگران متفاوت خواهد بود.

ضمن اینکه نحوه کار کردن آن‌ها هم می‌تواند تا حدودی در این رابطه تاثیرگذار باشد، برای مثال برخی آرایشگران به‌شکل رسمی، بعضی‌ها به‌عنوان کارآفرین فعالیت می‌کنند؛ از همین‌رو براساس روش کارکردن، درآمدها متفاوت است.

معمولا در کلوپ‌ها، سالن‌های زیبایی و بسیاری از هتل‌های فنلاند خدمت زیبایی ارائه می‌شود. در شهرهای بزرگی مانند تامپره، تورکو، یاواسا سالن‌های زیبایی بسیاری وجود دارد. ضمن اینکه هلسینکی به‌عنوان پایتخت فنلاند و بزرگترین شهر این کشور فرصت‌های شغلی زیادی برای افرادی که تصمیم دارند کسب و کار زیبایی راه‌اندازی کنند، فراهم کرده است.

یک آرایشگر در فنلاند چقدر درآمد دارد؟

در مطالب فوق اشاره کوچکی به میزان درآمد آرایشگران در فنلاند داشتیم؛ اما در ادامه تصمیم گرفته‌ایم به‌شکل مفصل‌تری در این رابطه با شما صحبت کنیم.

به‌طور کلی مهارت در آرایشگری مهم‌تر از تحصیل در این زمینه است؛ در واقع باید بگوییم که مشاغل آرایشگری در فنلاند بیشتر از آنکه تحصیل محور باشند، مهارت محور هستند. با این حال شرکت در دوره‌های آرایشگری فنلاند می‌تواند به بهبود سوادکاری و مهارت فرد، سرعت و دقت او تاثیرات بسیاری بگذارد.

این موضوع در کنار موارد دیگری مانند سابقه و تجربه فرد، منطقه کاری، نوع تجهیزات که پیش از این هم اشاره کردیم می‌توانند فاکتورهایی برای تنوع درآمد آرایشگران در فنلاند باشند. همانطور که گفته شد، آرایشگران فنلاندی به‌طور ماهانه چیزی حدود ۲ تا ۵ یا ۴ هزار یورو به‌دست می‌آورند؛ البته این میزان درآمد جدای از پورسانتی است که آرایشگران دریافت می‌کنند و در برخی مواقع یک آرایشگر می‌تواند در ماه چیزی حدود ۷۰۰ یورو، پورسانت بگیرد.

اما با توجه به اینکه هلسینکی بزرگترین شهر فنلاند است و موقعیت‌های شغلی بهتری دارند، آرایشگران می‌توانند با زندگی و کار در این شهر درآمد بیشتری به‌دست آورند. در نهایت باید گفت که میزان درآمد آرایشگران در فنلاند طی سال چیزی بین ۳۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰ یورو خواهد بود که براساس سطح تخصص و مهارت افراد در این حوزه متفاوت است.

پردرآمدترین رشته‌های آرایشگری در فنلاند کدام‌ها هستند؟

همانطور که هنگام دریافت ویزای استارتاپ فنلاند مهم است که برنامه‌های کاری خود را مشخص کرده و میزان سود و زیان خود را تعیین نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید، هنگام دریافت ویزای کاری هم باید بهترین زمینه را برای فعالیت انتخاب کنید که در آینده با کمبود سرمایه برای زندگی خود روبه‌رو نگردید.

به‌طور کلی می‌توان آرایشگری را حرفه‌ای محبوب در فنلاند به‌شمار آورد و آرایشگر بهتر است که در اکثر رشته‌های آرایشگری مهارت داشته باشد؛ اما با این حال برخی از رشته‌ها تقاضای بیشتری دارند و فعالیت در این حوزه‌ها می‌تواند فرد را به‌درآمد بالاتری برساند. از جمله آن‌ها می‌توانیم به‌موارد زیر اشاره کنیم.

  • کوتاهی مو
  • اکستنشن
  • رنگ مو
  • میکاپ عروس
  • میکاپ محفلی
  • مراقبت پوستی
  • مانیکور و پدیکور

داشتن مهارت در زمینه‌های فوق می‌تواند به فرصت‌های بیشتر برای کسب درآمد آرایشگران در فنلاند منجر شود. اگر می‌خواهید برای دریافت ویزای آرایشگری اقدام کنید و مطمئن نیستید که کدام مهارت را باید انتخاب نمایید، می‌توانید از کارشناسان هوم اند هوم مشاوره بگیرید. آن‌ها شما را برای انتخاب بهترین راه راهنمایی خواهند کرد.

پردرآمدترین رشته‌های آرایشگری در فنلاند کدام‌ها هستند؟

میزان مالیاتی که یک آرایشگر باید بپردازد، چقدر است؟

میزان درآمد آرایشگری در فنلاند تا حدی تحت تاثیر مالیاتی که باید به‌ دولت پرداخته شود قرار می‌گیرد. طبق درآمدی که آرایشگران به‌دست می‌آورند، آن‌ها مشمول پرداخت مالیات می‌شوند؛ البته که میزان درآمد آن‌ها تعیین کننده میزان مالیاتی است که باید پرداخت کنند.

با این حال با توجه به میانگین حقوق ماهیانه آرایشگران در فنلاند، میزان مالیات دریافتی در حداقل مقدار ممکن ۴۵ درصد و در حداکثر مقدار به ۶۰ درصد می‌رسد. طبق موارد توضیح داده شده باید گفت که شاید آرایشگری در شهرهای بزرگتر مانند هلسینکی درآمد بیشتری برای آرایشگر به‌دنبال داشته باشد؛ اما پرداخت مالیات به‌همین نسبت بالا می‌رود و می‌تواند روی درآمد دریافتی تاثیر بگذارد.

ضمن اینکه باید به‌خاطر داشته باشید، سیستم مالیاتی کشور فنلاند بسیار سختگیر است و معمولا در یک تاریخ مشخصی برای خالص‌سازی درآمد و کسر مالیات از آن اقدام می‌کند. شاید بعد از این توضیحات فکر کنید که حقوق آرایشگری با وجود کسرمالیات نمی‌تواند برای زندگی کافی باشد؛ اما اشتباه فکر می‌کنید.

میزان درآمد آرایشگران در فنلاند برای گذراندن یک زندگی معمولی و حتی پس‌انداز هم کفایت خواهد کرد. با این اوصاف آرایشگران و افرادی که شغلی مشابه به آرایشگری دارند با پرداخت مالیات دچار مشکل نمی‌شوند و این موضوع روی سطح رفاه آن‌ها تاثیر بدی نمی‌گذارد.

آرایشگری در فنلاند چه مزایای به‌دنبال دارد؟

یکی از موارد حائز اهمیت علاوه‌بر آشنایی با میزان درآمد آرایشگران در فنلاند، شناسایی خصوصیات مثبت بازارکار این حرفه برای افراد و متقاضیان مشتاق است. در این رابطه می‌توان اظهار کرد که شغل آرایشگری مزایای بسیاری برای متقاضیان مهاجرت به فنلاند در پی دارد. این شغل می‌تواند از پر رونق‌ترین و پرمشتری‌‌ترین مشاغل آزاد در فنلاند به‌شمار آید و از جمله مزایای قابل توجه آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عدم نیاز به مدارک تحصیلی یا تحصیلات بالا در صورت برخورداری از گواهینامه‌های مهارتی معتبر
  • بدون محدودیت سنی و شروع کار حتی در سنین پایین و کسب درآمد بیشتر
  • بهره‌مندی از بیمه و تسهیلات دولتی دیگر مانند وام
  • حمایت دولت از این مشاغل و پشتیبانی آن‌ها برای راه‌اندازی یک استارتاپ
  • دریافت اقامت دائم بدین طریق
  • ساعت کاری دقیق
  • امکان بهره‌مندی از تعطیلات سالانه
  • بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی پیشرفته و مبتدی
  • امکان الحاق خانواده با ویزای همراه
  • درآمد بالا
  • فراهم شدن اشتغال بیشتر برای زنان

یک آرایشگر در فنلاند چه وظایفی دارد؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، میزان درآمد آرایشگری در فنلاند به زمینه کاری و تجربه شخص برمی‌گردد؛ از همین‌رو آشنایی با وظایفی که یک آرایشگر در فنلاند موظف به انجام آن است می‌تواند به فرد کمک کند که مهارت‌های خود را ارتقاء بخشیده و درآمد بیشتری کسب نماید.

به‌طور کلی در هر صنفی برخی از وظایف اولویت بیشتری دارند، معمولا متقاضیان برای استفاده از برخی خدمات اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند؛ بنابراین آرایشگر باید بتواند رضایت آن‌ها را در زمینه‌های موردنظرشان به‌دست آورد.

در فنلاند یک آرایشگر باید بتواند که چارچوب خاصی را رعایت کند و در زمینه‌ای که باید وظایف و مسئولیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد؛ با این حال وظیفه یک آرایشگر متخصص و حرفه‌ای مواردی است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • کوتاهی مو باتوجه به سلیقه و خواست مراجعه‌کننده و طبق الگوی چهره فرد به شکلی کاملا منحصر به‌فرد
  • صاف کردن مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • فر دائم و موقت مو
  • انجام خدمات کامل مربوط به رنگ مو
  • ارائه مشاوره در رابطه با رفع مشکلات پوستی
  • ارائه مشاوره در زمینه حفظ سلامت مو
  • اصلاح صورت و ابرو با توجه به چهره فرد
  • پاکسازی صورت
  • استفاده از متدهای جهانی
  • استفاده از تجهیزات مدرن و بهداشتی
  • رعایت بهداشت و اخلاق با مشتری

این‌ها وظایفی هستند که میزان درآمد آرایشگری در فنلاند را تعیین می‌کنند، در واقع هرچقدر که آرایشگر در رابطه با موارد فوق مهار باشد، پول بیشتری به‌دست می‌آورد. با این حال مسئله دیگری که می‌تواند در میزان درآمد حاصله از آرایشگری تاثیرگذار باشد، نحوه برقراری ارتباط آرایشگر با مشتریان است.

نشان دادن رفتارهای‌ درست مشتریان را به مراجعه مجدد دعوت می‌کند و در نهایت مزایای مالی بیشتری به‌دنبال دارد. با این اوصاف برای آنکه فرد بتواند درآمد قابل توجهی از آرایشگری به‌دست آورد، باید به موارد رفتاری زیر واقف باشد.

  • لذت بردن از هم‌صحبتی با مشتریان و مراجعه‌کنندگان باعث می‌شود که آن‌ها برای دریافت خدمات بیشتر راغب شوند. تمایل و توانایی در مراوده کمک می‌کند که آرایشگر دستورات و خواسته‌های مشتریان را بهتر به دست اجرا بگذارد.
  • آشنایی با روندهای جدید در حوزه آرایشگری و اجرای این روندها برای مشتریان می‌تواند به جلب نظر آنان کمک کند. روش‌های جدید و نوین آن چیزی است که اکثر مراجعه‌کنندگان آرایشگاه به‌دنبال آنند.
  • اولویت قراردادن رضایت خاطر مشتری می‌تواند اهمیت بالایی در حفظ و مراجعه مجدد آن‌ها داشته باشد.
  • داشتن گوش‌های شنوا برای گوش کردن به خواسته‌های مشتریان یکی از مواردی است که هر آرایشگری باید از آن برخوردار باشد. این موضوع روی درآمد آرایشگری در فنلاند تاثیر زیادی می‌گذارد؛ چرا که در نهایت با گوش کردن به خواسته‌های مشتریان است که می‌توان فهمید آن‌ها از نتیجه کار راضی هستند و تصمیم دارند مجددا از این خدمات استفاده کنند.
  • اما مهم‌ترین موضوع در آرایشگری توانایی بدنی است، آرایشگر باید بتواند دقایق طولانی سرپا بایستد.
  • برخورداری از مهارت‌های مدیریت زمان و نوبت‌دهی هم اهمیت زیادی دارد، اینکه مراجعه‌کنندگان برای دریافت خدمات دقایق طولانی منتظر نباشند می‌تواند در جلب رضایت خاطر آن‌ها مثمر ثمر واقع شود.

یک آرایشگر در فنلاند چه وظایفی دارد؟

سخن آخر

در این مطلب سعی داشتیم در مورد میزان درآمد آرایشگری در فنلاند اطلاعاتی کامل در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدید، آرایشگری یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مشاغل در فنلاند به‌شمار می‌رود که درآمد آن با کسر مالیات می‌تواند برای داشتن یک زندگی خوب با رفاه کامل کافی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *